Vår

Två pay and jumper avklarade de senaste veckorna. Första var hon väldigt rädd för allt inne på banan, inklusive sin spegelbild som hon sett massa gånger.Så vi tog oss runt på tvären i 40cm. I 50 (debut för den) gick det bättre och vi galopperade och hoppade några hinder, men jag hade inte manen flätad så jag trasslade in fingarna typ hela tiden.
 
Andra pay and jumpen i helgen gick lite bättre. Hon var mindre rädd men gnäggade HELA TIDEN. Så vi fick trava 40 denna gången med. I 50 vågade jag galoppera en del, men alla mindre svängar tog jag i trav för jag tror inte hon var tillräckligt koncentrerad för att hänga med mig i dem. Sen avslutade hon dagen med att trampa mig rejält på högerfoten så nu är 1/3 av foten blå och grön. Det största blåmärket jag har sett men konstigt nog gör det inte ont att gå.
 
I dressyren går det bättre och bättre! Skänkelvikningarna på spåret har verkligen börjat komma så nu får vi väl övergå till andra spår. Övergångarna slipar vi på och traven till skritten börjar kännas ganska bra. Det som behövs tränas mest är formen vid galoppfattning och avsaktning till trav, men å andra sidan börjar galoppen äntligen kännas ganska okey. Det jobba är bara att hon blir väldigt dragig och hängig när hon blir trött, är stressad av andra hästar eller tycker något är jobbigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0